Welcome to my blog :)

rss

Sunday, January 17, 2010

Mengkopi pes kata2 pujangga dari Qobin Mokhtar:

"Hati manusia sama seperti sungai..awalnya jernih dari tempat tertinggi (gunung)..dalam mengharungi kehidupan sebelum sampai ke lautan, ia pasti akan menjadi keruh. ada yang tersesat dan masuk ke Tasik yg tandus dan kering di sana..ada juga yang berjaya sampai ke pantai dan menjadi jernih semula..fikir2kanlah.. " (HAKCIPTA TERPELIHARA)




Itu status terbaru aku dalam FB. Setelah aku berchat dan bersharing dengan Qobin di FB selama lebih kurang sejam. Seronok berciter dengan Qobain yang aku kenali sejak 6-7 tahun lepas. Masa aku masih di REMAJA, aku pernah menemubual dia selepas dia berjaya menakluki Everest. Selepas itu, tak lost contact. Malah masa dia pernah ke Everent sekali lagi, dia pernah call aku dari sana menceritakan keadaan dia.

Sebenarnya Qobin boleh dijadikan seorang adik yang sgt berhemah. Tak kedekut berkongsi pendapat & pandangan, boleh berkongsi luahan rasa sebab dia seorang yang matang & bermotivasi. Bukan disebabkan dia sebagai salah sorang trainer dalam ESQ, tp lahiriahnya memang begitu.

Untuk Qobin, all the best...esp utk projek 7 benua! Thanx for sharing!

0 comments:

Post a Comment