Welcome to my blog :)

rss

Saturday, January 16, 2010

Kronologi hari yang sangat memenatkan...

Sebenarnya aku tak penah menganggap blog sebagai diary. Selalunya aku cuma menulis sesuatu yang terlintas dalam hati & akal fikiran. Tapi untuk catatan hari ni, aku nak menulis pasal hari ini...hari yang telah aku lalui....


Saat ini, aku terlalu lelah, penat & lesu selepas menjalani tugasan di pejabat dan luar pejabat dari jam 8:30 pagi sehingga 7:30pm. Sebenarnya teramat jarang aku balik lewat sebegini. Even tak siap kerja waima deadline sekali pun, aku akan balik on time...Tapi hari ni, bagai tak cukup masa untuk membereskan semua kerja. Ini kronologi aku untuk hari ini....

Selepas breakfast & t'taklimat'(sekadar sembang saja...) ngan editor aku (yg turut membuat 1 kejutan besar yg aku x sangka sama sekali....sangat!), aku bergegas ke Trafik Shah Alam sebab nak bayar saman. Saman? Iyerrr..Speed trap maaaa!!! Date : 14/11/2009 jam 10.35am lokasi : Taiping. Hah! Date tu aku on the way balik dari kampung (Kedah)..kelajuan? Ala...juz 124km/h saja...padahal sebelum tu aku dah terSPEED 150km/h! ok fine...dalam surat kompaun tertulis RM300...sampai kat balai....buat semakan tak sampai 5 minit..settle! Tapi terbang RM200! hawau betooiii!!! (Nasib baik dpt 'reward'!..Alhamdulillah...ada lah duit belanja sampai cukup bulan).

Balik opis..ops tak masuk opis....ambik Paan (Graphic Designer aku) utk ke Kilang Yeos (dekat jer ngan opis aku, tapi jdk jauh sbb kena pusing jauh!). Sebab nak ambik sponsorship dari dorang utk Karnival Karangkraf (Alamak..mata aku kian layuuuuu di saat ini!). Tunggu hampir sejam, baru proses logistic settle...dengan jumlah karton air tin/kotak yang terpaksa diangkat hampir 50 karton. Membuatkan keta aku memang lowed giler sampai tak muat...Sampaikan terpaksa roger editor aku utk mengangkut lebihan karton menggunakan Exora dia..Balik opis angkut pulak karton2 tu dlm opis (tp sebaik ada krew MH yang tolong....memandangkan Maskulin tak cukup main power ketika itu)... Settle.
Chit chat chit chat ngan editor aku jap..then baru nak ngadap komputer, JJ (dr secretariat dept.) mesej cakap MASKULIN FEB dah kuar..so bergegas ke unit dia n collect...sebab aku teruja gila dengan FEB ISSUE...Hasil seliaan aku yang kedua (sbb time tu editor aku cuti bersalin). Belek punye belek dengan perasaan teruja...tup..tuppp..di bahagian belakang majalah baru perasan kesilapan pada iklan! Uwaaa..jiwa aku terbang melayang seketika..nak bagitau editor aku, dia ada plak guest... Sok hajat nak explain kat dia tergendala till Lunch.

Pas Lunch....(Hari ni lunch kat KFC 18 ngan sekutu aku sambil mendengar luahan JJ pasal kehidupannya sbg seorang isteri....)

Terus citer ngan editor aku pasal kesilapan teknikal tu...So aku ngan paan kena menghadap dia....tp tak boleh nak pin point kat sesapa pun. Sbb ni memang kecuaian aku ngan paan...Paan cuai sbb salah letak layout. Aku cuai sbb terlepas pandang masa check PDF and terus sign utk approve... terus aku migraine! So bersiap sedialah menanti MEMO kalau kesilapan ini disedari..... memang kena FIRE STONE punyer ler!

Sesi kelam kabut tak berhenti setakat itu saja. 2.45pm, Shaheizy Sam dtg dengan mummy dia...Hah! Hari ni aku shoot cover dengan Sam. So lepak kejap ngan dia kat kafe, berkenalan kununnya. Sam nampak lesu, penat & ngantuk! Mula2 tu agak susah nak approach dia. Bukan bermakna dia sombong... cuma dia introvert! (dalam ngan sembang tu, dpt call dari Yeos sbb dorang dah tersilap kasik sponsor! uwaaaa...)...

Bagi aku, bukan senang sebenarnya nak approach Sam...agak mengambil sedikit masa dan kena sabar. Sebb dia introvert, so dia jenis tak byk ckp. dahlah dia ngah ngantuk so cam berada di awang2an. Tapi sebenarnya...dia OK! Bila dia dah OK, mood dah OK (mummy dia ckp sam slalu PMS! dan Sam ngaku dia slalu mood swing!)...Tapi nasib baik diakhir2 shooting, mood dia OK...boleh gila2...krew aku yg terbabit dlm shooting pun enjoy....dan last2 Sam enjoy dengan shooting session tu! dan dia sangat berpuas hati dengan layanan maskulin. dengan hasil gambar (ini cover Maskulin pertama yang di shoot oleh Remy! Cayalah beb!). Dan shooting berakhir pada jam 6.30pm..wrap up!

So tak boleh balik lagi, aku kena copy keja2 aku yang terbengkalai dlm thumb drive. Sbb probably aku kena MC dlm 3minggu ke sebulan sbb masalah kaki aku...Probably kena minor operation! Yes! kaki aku sangat sakit hari ini. Aku over active! Sangat active! So kaki aku sakit....uwaaa....

OK...Kesimpulan hari ini...Today is my hectic day! Quite bad day (according to my mistake and careless...)...Aku penat giler....sangat!

0 comments:

Post a Comment