Welcome to my blog :)

rss

Friday, January 22, 2010

Day 5 @TMC....meh blaja catwalk guna tongkat!

Adeiii bila tak bleh bangun dari katil....semua 'urusan' atas katil..sangat merimaskan. Nurse cakap, tunggu aku pi fisioterapi, baru bleh bangun....leceh tul...dah tu terasa agak sakit sikit, terus kena makan pain killer...






Kaki kena bungkus ngan wap ais untuk kurangkan bengkak & rasa sakit.



Adeiii..benda ni lagik sakit dr kaki... nasib baik masuk 1 botol air jer.


Kol 9.30am, ahli fisio, Shashi, ambil aku kat wad terus bawak ke rehab centre.. 1st, kena exercise kaki...goyang kiri kanan..depan blakang...atas kaki diletakkan ais...

Then seorang lagi ahli fisio, Brendan, ajar aku catwalk guna tongkat....memula kena carik tongkat yang sesuai ngan saiz aku...ahahaha...

Tadddaaa.....my new 'leg' siap belajar kaki neraka & kaki syurga. hahaha..


Abis saja fisio, melepak laaah atas katil lagik..tp aku dh boleh pi sendiri toilet...guna tongkat arr... takde arr nyusahkan nurse2 lagik..cian dorang...ni ngah pikiaq, camner aku nak mandi! nak syampu rambut lagik..uwaaaa....

Dinner at 6.30pm..ntah apa ler pilihan aku utk dinner ni....western konon..cet...tadak nasi mmg silap besar! Dah ler lunch x makan nasi..sabaq perut! coklat cadburry ada lagik kalau lapar..




Kol 7.00pm, Dr.Soong jenguk..."How is your leg?".....Cam biasa aku jawab, "Ok doctor...." lemau jer jawab..then dia bukak bandage....jeng..jengg..jengg..ni ler hasil tebukan kan ankle aku...adeiiii...


Eiii...aku yg seriau!... "No need to bandage anymore, i''ll see u again tomorrow.. if nothing more serious and u get better, u can discharge 1-2 day more..."said Dr.Soong...

Orait! Skg mmg pikir nak balik! Dan ngah pikir camner nak uruskan diri...mandi...etc...elehhh..small matter arrr...u can do it lah izwa...adeii sejuk...hujannnnnn....

0 comments:

Post a Comment