Welcome to my blog :)

rss

Monday, January 18, 2010

Day 1st @ Room 555-2, PEARL WARD, TROPICANA MEDICAL CENTRE

Alahaiii...ingatkan pagi tadik check up ngan Dr.Soong utk check2 biasa jer pasal ankle injury aku jer..Rupanya terus admitted....alamak! aku mana penah admitted ward (selain waktu dilahirkan dlu tu jerr...) Dah lah aku lone ranger, sehelai sepinggang. Nak buat camner kan.Ankle aku sakit lagik...since terjatuh n dipijak masa main netball kat ganu 2 bulan lepas. So tercampak ar aku kat wad..yang bestnya...wad dah penuh kecuali wad kanak-kanak! kuakuakua..so aku tercampak kat area wad kanak-kanak...tapi sebilik ngan sorang Ah Soh..(dia suka pasang TV kuat...annoying!)

Caption : 1st time aku masuk spital...so aku kalah ngan along! ahaks.

jam 3pm, aku wat Magnetic Resonance Imaging (MRI), setengah jam aku berada dalam terowong tu sambil mendengar pelbagai sound like driller, honk kapal laut, enjin kontena, suasana kat construction site dan memacam...even aku didengarkan lagu-lagu nasyid dan rock kapak 80an melalui headphone. Dah ler tak bleh gerak...kejung aku dalam terowong tu!


Gambar sekadar Hiasan...(Tapi camni ler rupanya mesin MRI tu)

Maghrib tadik, Dr.Soong datang melawat. Dia tak boleh nak decide utk operate ke apa sbb kena discuss ngan sorang lagik doktor.. Katanya Tendon aku 80% jer ok. Pastu ligament aku memang injured. Cuma dia kena tengok imej 3D sok sebelum decide untuk di take off stupid joker itttuuuu...

Walau pun dok kat spital ngan kaki diletakkan atas ais kering (sampai biru kaki aku dibuatnya), tapi aku tetap kena buat keja...dan selebihnya...berMUKA BUKU! ahaks...




makanan? so far...lunch, tea time n dinner..OK lhhhhh......



0 comments:

Post a Comment