Welcome to my blog :)

rss

Saturday, January 2, 2010

Kesayangan hamba...

Kalau kehilangan kekasih, bakal ada penggantinya (waima suami atau isteri..kalau hilang boleh ada gantinya-kecuali anak-anak). Apatah lagi kalau kehilangan harta benda. Ada rezeki, insyaallah ada penggantinya. Tetapi keluarga kandung? Inilah satu-satunya. Tiada galang ganti. Berbilion duit kita sekali pun, keluarga kandung tidak ternilai harganya..tiada ganti. Aku mengaku, aku bukanlah seorang anak, adik, kakak, adik ipar & makcik yang perfect, tetapi keluarga kandung aku merupakan priority aku dalam hidup. Keutamaan aku.

Ramai kengkawan selalu ckp, aku ni selalu utamakan keja..workaholic. Truly myself....no. Aku meletakkan keja aku di tangga kedua sebenarnya..Dan aku bukan jenis yang workaholic cuma mungkin disebabkan aku jenis yang akan memberikan fokus 80% pada kerja maka aku digelarkan workaholic. Sebenarnya di luar waktu keja, aku lebih suka melepak di rumah. Lepak dengan keluarga. Yes, i'm family type. (Cuma sesekali aku melepak dengan kawan-kawan rapat aku). Dan apabila ada sesuatu perkara terjadi dalam keluarga, aku rasa aku yang paling tergugah..paling mengelabah. Walau pun aku cuba untuk bertindak sebagai 'penyelamat'( aku suka meletakkan diri aku as orang tengah), tapi hanya Allah saja yang tahu apa yang aku rasa. Biar pun aku buat selamba saja, tapi sebenarnya aku sangat mahu mengetahui semua perkara dalam keluarga. Itu aku. Cuma kadangkala sikap keras kepala dan degil aku membuatkan aku kelihatan lebih selamba, tetapi aku akan cepat bertindak bila perkara-perkara ini terjadi. Iya..betul!

Ok...Ni lah keluarga kesayangan hamba....

Bermula dengan...


Ni lah mak (Halimah Hj Othman) & ayah (Sadali Satro) ...Tanpa mereka, takkan aku ada di dunia ini.



Kak sulung aku; Along (Ismaniza) & abg long (Abdul Razak Abdullah)..masih honeymoon sampai skang.




Kakak kedua aku; Angah (Irna Wati) & Abg Ngah (Rahmat Yahaya). Aku paling sekepala ngan Angah sejak dulu, kini & selamanya..uhuks.


Adik aku yang paling gilos..nick name dia Aliensewel a.k.a EG. Tapi nama sebenarnya Izzianti. Suka tersengih. Suka buat lawak ntah apa2ntah. Sangat suka berangan! Sedang berhempas pulas untuk mendapatkan Ijazah di UniMop...ops...Unimap, Perlis.



Adik bongsu kami....Ira Syafika. Baru tingkatan 2 (untuk tahun 2010). Gelaran kat rumah Adik. Tapi aku & Angah suka panggil dia Ciput. Sebabnya masa dia kecik, memang kecik jer saiznya. Hahaha... Nama dia hasil idea aku selepas puas bertekak ngan ayah. Banyak cita-citanya. Sampai aku tak tahu apa cita-cita sebenar dia. Tapi yang best, dia selalu ckp sama yang dia sama dengan aku..katanya, dia cute cam aku. yeker? Hahaha...



Inilah ultraman! Hahaha.....Bijak, nakal, banyak kelatah, comel & memacam lagi. Anak kepada angah aku. Yang Sulung, Mohamad Hakimi (darjah 2) & yang kedua, Mohamad Helmi (baru tadika).



Emily Hidayu & Mohamad Emil Huzaimi. Juga anak2 angah. Sangat comel, nakal, sama steady dengan abang2 dorang.

Last but not least....jeng..jeng....jeng......


Tiger....Betul..nama dia TIGER. atau nama penuhnya...Mohamad Tiger seperti mana yang diberi oleh Helmi. Hahaha... Menariknya, kat badan Tiger seakan ada kalimah ALLAH. Tak percaya? Tengok kat bawah nanti.......



-The girls.-



-The cutest & notty kids-



Tengok arrr....ada kalimah ALLAH kat badan dia..

0 comments:

Post a Comment