Welcome to my blog :)

rss

Saturday, April 24, 2010

Tetiba nak jiwang jap...

SALAHKAH AKU...
Meletakkan sayang bukan tempatnya
BERDOSAKAH AKU...
Mengharapkan kasih pada yang berpunya...

HATI...
Sucikanlah isimu...
Bersihkanlah pandanganmu...

NALURI...
Tenangkan prasangkamu...
Dari merasa diri disayangi...

Kasih...
Maafkan aku...
Atas realiti ini...
Menyayangimu bukan rencanaku...
Ia hadir tanpa ku duga...
Ia kukuh tanpa ku paksa...

FIKIRAN...
Rasionallah...
Terimalah hakikat ini
Dia lahir bukan untuk ku
Dia hadir hanya sekadar waktu
Dia kan pergi
Dia pasti pergi
Dia mesti pergi
Pulang kepada yang menanti...

Sayang...
Terima kasih...
Atas kesempatan ini...
Walau hanya seketika...
Namun...
Mampu membuat aku bahagia..

Kasih...
Biar ku undur...
Demi kebahagiaan mu
Biar ku pergi
Membersihkan dosa ini...

Namun,,,
Ku masih tertanya...
BERDOSAKAH AKU??
Menyayangi dirimu

HATI...
Relakah dirimu?
Ikhlaskan nekadmu?
Pastikah langkahmu?
Atas pengunduran ini...
Namun...
Kau harus tahu...
Dia bukun milikmu...

Tangisi pengorbanan ini...
Biar kau puas
Puas dengan penyesalan sendiri...
Sayang...
Maafkan aku...
Ada usia...
Kita bakal bertemu jua... .



NOTA KAKI : Puisi sadis ini hasil nukilan seorang pembaca REMAJA yang telah aku simpan since year 2000!

0 comments:

Post a Comment