Welcome to my blog :)

rss

Saturday, June 26, 2010

Tak tahu hendak buat apa lagik...

Hidup ini ada pasang dan surutnya. Ya, itulah kenyataan yang harus ditelan, redha. Biar pun pahit dan masam.

Hampir memasuki bulan ke empat aku mengendalikan bahtera besar. Tapi rasanya peratusan yang menyeronokkan dan menenangkan terlalu sedikit. Peratusan rasa bengang, frust, terkilan, kecik hati dan macam2 lagi yang sama spesis dengannya lebih besar kuantitinya. Paling mengecewakan keadaan team sendiri. Aku akur dengan kata-kata Kak Sharah supaya aku lebih tegas terutamanya dalam membuat keputusan. Ya, diaorang akur tetapi bab mengata belakang tu...emmm..tak tahulah. Bukan mudah hendak menjadi seorang ketua yang disukai, biar pun ada nada respect (mungkin dalam keadaan keterpaksaan).

Ada diantara mereka yang terlalu mengekang kedudukan antara aku dan mereka. Gab yang terlalu jauh. Mereka seakan menjauhkan diri biar pun berada dalam kelompok yang sama. Aku hairan. Apa yang dorang takutkan? Atau apa yang buat dorang tak selesa? bengang jugak rasa di hati. Dalam erti kata lain, aku kecik hati. Mak sentapppp uolls! Dorang ni tak tahu ke yang setiap bulan aku buat penilaian? Sok kalau x naik gaji byk, jgn komplen plak. Sendiri mau igt lah!

0 comments:

Post a Comment