Welcome to my blog :)

rss

Sunday, June 20, 2010

Senangnya hidup dia...


Ini bukan statement dengki..jauh sekali jaki. Sejak aku mula bekerja 11 tahun yang lalu, 1 sen pun duit orang aku x penah mintak, even duit family aku sendiri. Itu yg cukup membanggakan aku secara peribadi. Aku tak mintak sesiapa beli kan aku itu ini, aku x demand. Aku hidup dengan duit aku sendiri. NAk beli apa, aku beli sendiri. Ada duit lebih beli, takde duit lebih diam jer (wat jer cara takdak duit). Aku bukan jenis branded person. Aku beli apa yang aku berkenan, janji aku suka. Janji aku selesa. Dan janji aku tak menyusahkan sesiapa. Duit simpanan aku x lah banyak sangat, tetapi adalah jugak sedikit2 tu esp kalau time2 memerlukan. Duit simpanan aku tu dapat jugak aku pegi melancong, cover cost ayah aku wat operation, beli laptop, beli kereta (eh deposit kereta)! Memang cara aku dari kecik, tak suka nak menyusahkan orang. Hasil didikan mak ayah aku yang mengajar anak2nya berdikari sejak kecik. Dan aku kena sedar diri bahawasannya aku bukan dari keluarga senang. Keluarga yang serba serbi sederhana, cukup makan dan cukup pakai!

OK! Tu serba sedikit citer aku. Cuma disini aku nak membicarakan orang lain yang hidup atas duit dan belas ehsan orang lain! Ini bukan nak mengumpat, tp aku agak kurang senang dengan caranya.. Eh bukan dengki tau. DIULANG..BUKAN DENGKI! Bagi aku, rezeki orang masing-masing. Tapi aku sangat kurang respect dengan rezeki orang yang atas kesempatan orang lain. Hah! Tak paham? Camni, orang yang dapat hidup mewah hasil dari belas ihsan oranfg la... Lebih kurang gitu.

Aku ada kenal seseorang ini. Agak rapat, cuma kurang dapat menerima gaya hidupnya yang mewah hasil kemewahan yang diperturunkan oleh kekasihnya. Dia mampu dapat apa saja yang dimahukan, cuma cakap jer kat kekasihnya. Senang beb! walau pun pernah dia citer yang kekasihnya penah takde duit nak keluar dengan dia. So penah agak jarang berjumpa...rupanya kekasihnya tengah sengkek! Mana tak sengkek, setiap minggu keluar (or setiap kali keluar), mesti ada saja barangan branded yang dia nak. Handbeg GUESS, jam tangan GUESS, handphone mahal, memacamlah! terbaru...wow! Dia dapat wallet (kain..kahkahkah) Kate Spade bernilai RM800! Fuyoo...bestkan... Sedangkan dia dah nak kawen yang pastinya memerlukan perbelanjaan yang tinggi.. Ala apa dia nak kisah, 1 sen pun dia tak yah kuar.. semuanya si dia akan sediakan. Hahaha.. kalau ikutkan gajinya sebagai kerani....tak sampai RM2k gajinya.. Tapi dia senang, duit kereta ada orang tlg bayarkan, bil phone pun xyah risau. Tapi kalau ada benda yang dia nak kena beli sendiri..peh....berkira! Hahaha...So tang mana aku nak kena respect dia? Sebab dia penah stalk jenama handbag yang aku pakai....wei..aku pakai CAP AYAM jer! Puas hati! Ini sebab utama mengapa aku tak berapa berkenan dengan dia.. Nasib baik dia bukan tayang secara terangan depan aku. Cuma seorang lagik bff kitorang yang selalu terkena... Aku dapat rasakan yang dia ni saja nak menyaingi kemewahan bff kitorang ni. Tapi kalau ikutkan our bff memang mampu, sebab berasal dari keluarga berada, kawen pun dapat suami yang berduit.. ops... bakal suami dia tu baru jer pakai BMW 3 series, katanya hadiah dari company.. sebelum ni pakai iswara jer.. so apa aku kesah?

Ok...dah banyak merapu. sebenarnya ni cuma medan aku meluahkan tahap meluat aku jer.. geram beb, kalau dia tak bandingkan apa yang aku pakai, aku tak kisah beb. selama ni kalau kitorang berjalan, tak penah plak dia nak beli apa, melainkan brg2 keperluan diri kat Giant or Carrefour! kan! Ok lah..STOP!

Nota Kaki : Standard aku paling tinggi pun...Charles & Keith and MNG jer...uhuks..



0 comments:

Post a Comment